Понедельник, 25.11.2024, 13:37
Приветствую Вас Гость | RSS

Персональний сайт учителя Харченко Наталії Євгеніївни

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Методична скарбничка

Главная » Статьи » Поради психолога

ТЕСТ «АКЦЕНТУАЛІЗАЩЯ ОСОБИСТОСТІ»

ТЕСТ «АКЦЕНТУАЛІЗАЩЯ ОСОБИСТОСТІ»

(за методикою К. Леонгарда)

Мета: визначити основні риси характеру особистості учня.

Вік учнів: від 11 років.

Обладнання: роздруковані бланки тесту, олівці чи ручки, аркуші для побудови «профілю характеру» учня (особистісної акцентуалізації).

Інструкція: Учень повинен відповісти «так» чи «ні» на запитання (від­повідати потрібно швидко, не замислюючись). Після тесту­вання вчитель будує «профіль характеру» учня за результа­тами опитування й визначає його головні риси характеру.

1.      Зазвичай ти веселий, спокійний?

2.      Чи легко ти ображаєшся, засмучуєшся?

3.      Чи легко ти можеш розплакатися?

4.      Ти багато разів перевіряєш, чи немає помилок у твоїй ро­боті?

5.      Ти такий самий сильний, як твої однокласники?

6.      Чи легко ти переходиш від радості до смутку й навпаки?

7.      Чи подобається тобі бути головним у грі?

8.      Чи трапляються дні, коли ти без будь-яких причин на всіх сердишся?

9.      Чи серйозна ти людина?

10.  Чи завжди ти сумлінно виконуєш завдання вчителя?

11.  Чи вмієш ти вигадувати нові ігри?

12.  Чи швидко ти забуваєш образу?

13.  Чи вважаєш ти себе добрим, таким, що вміє співчувати?

14.  Вкинувши листа в поштову скриньку, чи перевіряєш ти ру­кою, щоб вона не застрягла?

15.  Чи намагаєшся ти бути найкращим у класі, гуртку, секції?

16.  Коли ти був маленьким, чи боявся ти грози, собак?

17.  Чи вважають тебе друзі занадто акуратним та старанним?

18.  Чи залежить твій настрій від того, як ідуть справи в школі чи вдома?

19.  Чи можна сказати, що більшість твоїх знайомих люблять тебе?

20.  Чи буває у тебе неспокійно на душі?

21.  Зазвичай ти трохи сумуєш?

22.  Переживши горе, чи траплялося тобі ридати?

23.  Тобі важко залишатись на одному місці?

24.  Чи відстоюєш ти свої права, коли з тобою чинять неспра­ведливо?

25.  Чи траплялось тобі коли-небудь стріляти з рогатки в кішку, собаку?

26.  Чи дратує тебе, коли завіса або скатерть висять нерівно?

27.  Коли ти був маленьким, чи боявся ти залишатися вдома один?

28.  Чи трапляється так, що тобі стає весело або сумно без при­чини?

29.  Ти — найкращий учень у класі?

30.  Чи часто ти веселишся, бешкетуєш?

31.  Чи легко тебе розсердити?

32.  Чи відчуваєш ти себе іноді дуже щасливим?

33.  Чи вмієш ти розвеселити друзів?

34.  Чи можеш ти прямо сказати про будь-кого все, що ти про нього думаєш?

35.  Чи боїшся ти крові?

36.  Чи охоче ти виконуєш шкільні доручення?

37.  Чи захищаєш ти тих, кого образили?

38.  Чи неприємно тобі заходити в темну кімнату?

39.  Тобі більше до вподоби повільна й точна робота, ніж швид­ка й менш точна?

40.  Чи легко ти знайомишся з людьми?

41.  Чи охоче ти виступаєш на шкільних вечорах?

42.  Ти коли-небудь тікав із дому?

43.  Ти коли-небудь засмучувався через суперечку з друзями чи вчителем настільки, що не міг йти до школи?

44.  Чи здається тобі життя важким?

45.  Чи можеш ти посміятися над власною невдачею?

46.  Чи намагаєшся ти помиритися, якщо суперечка виникла з твоєї вини?

47.  Чи любиш ти тварин?

48.  Ідучи з дому, ти перевіряєш, чи вимкнені світло, газ, вода, чи добре замкнені двері?

49.  Чи здається тобі інколи, що з тобою чи твоїми близькими має щось трапитись?

50.  Твій настрій залежить від погоди?

51.  Чи важко тобі відповідати в класі, навіть якщо ти знаєш правильну відповідь на запитання?

52.  Чи можеш ти, розсердившись, зчинити бійку?

53.  Чи подобається тобі бути серед друзів?

54.  Якщо тобі щось не вдається, чи можеш ти прийти у відчай?

  1. Чи можеш ти організувати гру, роботу?

56.  Чи вперто ти йдеш до мети, навіть якщо на шляху трапля­ються труднощі?

57.  Чи плакав ти коли-небудь під час художнього фільму?

58.  Чи трапляється так, що тобі важко заснути через які-небудь клопоти?

59.  Чи даєш ти списувати, чи підказуєш на уроках?

  1. Чи боїшся ти одному пройти темною вулицею?

61.  Чи стежиш ти за тим, щоб кожна річ лежала на своєму місці?

62.  Чи трапляється так, що ти засинаєш у доброму настрої, а прокидаєшся в поганому?

63.  Чи добре ти почуваєшся в новій компанії (таборі відпочин­ку, класі)?

64.  Чи буває у тебе головний біль?

65.  Чи часто ти смієшся?

66.  Якщо ти не поважаєш людину, чи можеш ти поводитись із нею ввічливо?

67.  Чи можеш ти зробити багато різних справ протягом одного дня?

68.  Часто с тобою бувають несправедливими?

69.  Чи любиш ти природу?

70.  Ідучи із дому, чи перевіряєш ти, як замкнено замок?

71.  Чи вважаєш ти себе боязким?

72.  Чи змінюється твій настрій за святковим столом?

73.  Чи береш ти участь у драмгуртку, чи подобається тобі чита­ти вірші зі сцени?

74.  Чи трапляється у тебе без причини поганий настрій, коли ні з ким не хочеться спілкуватися?

75.  Чи трапляється, що ти думаєш про майбутнє із сумом?

76.  Чи трапляються у тебе неочікувані переходи від радості до смутку?

77.  Чи вмієш ти розважати гостей?

78.  Чи довго ти сердишся або ображаєшся?

79.  Чи сильно ти переживаєш, якщо горе трапилось у твоїх друзів?

80.  Чи станеш ти через помилку переписувати аркуш?

81.  Чи вважаєш ти себе недовірливим?

82.  Тобі часто сняться страшні сни?

83.  Чи виникало в тебе раптове немотивоване бажання кинути­ся під машину?

  1. Гобі стає веселіше, якщо навколо усі веселяться?
  2. Якщо у тебе неприємності, чи можеш ти відволіктись від них на деякий час?
  3. Чи трапляється так, що тебе дивують власні вчинки?
  4. Зазвичай ти мовчазний?
  5. Чи міг би ти, беручи участь у театральній постановці, на­стільки ввійти в образ свого героя, щоб забути про свій дій­сний характер?

Обробка отриманих результатів.

За кожний варіант відповіді, що співпадає з ключем, учневі зарахо­вується і бал.

  1. Демонстративність (демонстративний тип):

«+» - 7, 19, 22, 29, 41, 44, 63, 66, 73, 85, 88.

«-» — 51.

Суму помножити на 2.

  1. Застрягання (застрягаючий тип):

«+» - 2, 15, 24, 34, 37, 56, 68, 78, 81.

«-»  - 12, 46, 59.

Суму відповідей помножити на 2.

  1. ІІедантичність(педантичиий тип)

«+» - 4, 14, 17, 26; 39, 48, 58, 61, 70, 80, 83.

«~» - 36.

Суму відповідей помножити на 2.

  1. Збудливість (збудливий тип)

«+» - 8, 20, ЗО, 42, 52, 64, 74, 86.

Суму відповідей помножити на 3.

  1. Гипертимність (гипертимічний тип)

«+»'- 1, 11,23,33, 45,55, 67, 77.

Суму відповідей помножити на 3.

  1. Дистимність (дистимічний тип)

«+» - 9, 21, 43, 75, 87.

Суму відповідей помножити на 3.

  1. Стривоженість (стривожений тип)

«+» - 16, 27, 38, 49, 60, 71, 82.

Суму відповідей помножити на 3.

 

      8. Екзальтованість (екзальтований тип)

«+» - 10, 32, 54, 76.

Суму відповідей помножити на 6.

      9.Емотивність (емотивний тип)

«+» - З, 13, 35, 47, 57, 69, 79. «-» - 25.

Суму відповідей помножити на 3.

 10. Циклотимність (циклотимічний тип)

«+» - 6, 18, 28, 40, 50, 62, 72, 84.

Суму відповідей помножити на 3.

Отримані дані можуть бути представлені у вигляді «профілю особистісної акцентуалізації».

 

Демонстративний тип. Характеризується підвищеною само­оцінкою, демонстративністю поведінки, легкістю у встановленні контактів. Схильний до фантазерства, прикидання, спрямованого на при­крашення власної особи, артистизму їм керує прагнення до лідерства, жага визнання, похвали, захоплення. Бажає займати виключне місце, бути «особливим». Здатний захопити інших неординарністю мислення та вчинків.

Застрягаючий тип. Характеризується помірною товариськістю, схильністю до повчань, мовчазністю. Виявляє недовіру й обережність по підношенню до інших, чутливий до образ та засмучень, сильно розви­нене шанолюбство. Прагне добиватися високих показників у будь-якій ( праві, за яку береться й виявляє велику наполегливість у досягненні мети. У дружбі та коханні ревнивий, образливий, помстивий.

Педантичний тип. Характеризується ригідністю, інертністю, «важкий на підйом». В конфлікти вступає рідко, неохоче, не претендує на лідерство. Пунктуальний, акуратний, особливу увагу приділяє чис­тоті, порядку, скрупульозний, сумлінний, схильний суворо дотримува­тися правил. У роботі неквапливий, посидючий, зорієнтований на висо­ку якість результату, схильний до самоперевірок, сумнівів.

Збудливий тип. Характеризується підвищеною імпульсивністю, інстинктивністю, дратівливістю, запальністю. Схильний до провокуван­ня конфліктів, де, як правило, виступає активною стороною. Навчаєть­ся та працює лише за необхідністю, неохоче. Байдужий до майбутнього, живе «одним днем» намагаючись отримати від життя якомога більше розваг. Може бути владним, обираючи для спілкування в колективі більш слабких.

Гипертимічний тип. Характеризується великою рухливістю, то­вариськістю, жвавістю рухів та міміки, схильністю до бешкетування. Полюбляє компанії однолітків, прагне до лідерства. Самооцінка підви­щена, веселий, легковажний, життєрадісний. Не відрізняється глибиною почуттів. Ініціативний, діяльний, винахідливий. Важко переносить умо­ви жорсткої дисципліни, монотонну роботу, самотність.

Дистимічний тип. Характеризується серйозністю, повільністю, слабкістю вольових зусиль, заниженою самооцінкою. Мало контактний, небагатослівний, мовчазний. Уникає шумних компаній, цінує друзів і го­товий підкорятися їм. Сумлінний, володіє загостреним почуттям спра­ведливості.

Стривожений тип. Характеризується сором’язливістю, невпев­неністю у собі, низькою контактністю. Уникає шумних компаній одно­літків, не любить шумних ігор, тяжко переживає контрольні, екзамени, перевірки. У нього рано формується почуття відповідальності, високі етичні вимоги. Відчуття власної неповноцінності намагається замаскувати у самоствердженні через ті види діяльності, де може якнайкраще розкрити власні здібності. Йому притаманні товариськість, самокритичність.

Екзальтований тип. Характеризується високою контактністю, закоханістю, здатністю захоплюватися. Часто спорить, але не загострює суперечку до конфлікту. Відданий друзям та близьким, альтруїстичний, здатний співчувати, має гарний естетичний смак, виявляє яскравість та щирість почуттів. Підвладний частим змінам настрою, поривчастий, лег­ко переходить від стану захоплення до стану розчарування.

Емотивний тип. Схожий на екзальтований. Характеризує­ться емоційністю, чутливістю, стривоженістю, балакучістю, бридливістю. Нобіль виражена риса — гуманність, співчування. Вразливий, життєві події сприймає дуже серйозно. Рідко вступає в конфлікти, приховує об­рази, емоції. Йому властиве почуття обов’язку, самокритичність.

Циклотимічний тип. Характеризується частими періодичними змінами настрою, а також залежністю від навколишніх подій. Радіс­ні події викликають у нього бажання діяти, говірливість, контактність; сумні — пригніченість, недоброзичливість, замкненість у собі. Якщо в підлітка дуже чітко виражені риси характеру цього типу, то, пережи­ваючи негативні емоції, він схильний до депресії, не виключені суїцидальні спроби.

 

Категория: Поради психолога | Добавил: natasha (17.11.2014)
Просмотров: 446 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтов - uCoz