Понедельник, 25.11.2024, 13:33
Приветствую Вас Гость | RSS

Персональний сайт учителя Харченко Наталії Євгеніївни

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Методична скарбничка

Главная » Статьи » Поради психолога

ВИЗНАЧЕННЯ ТИПУ ТЕМПЕРАМЕНТУ УЧНЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

ВИЗНАЧЕННЯ ТИПУ ТЕМПЕРАМЕНТУ УЧНЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Мета: визначити тип темпераменту учня.

Вік учнів: 6-11 років.

Обладнання: бланк спостереження за учнями;

Інструкція: для правильної оцінки особливостей темпераменту слід до­тримуватись наступних умов:

а)   оцінювати їх у най різноманітних видах реакцій;

б)   знати, в яких саме реакціях особливо яскраво проявляєть­ся темперамент.

  1. У ситуації, коли потрібно діяти швидко:

а)   легко включається в роботу;

б)  діє із захопленням, пристрастю;

в), діє спокійно, без зайвих слів;

г)   діє невпевнено, боязко.

  1. Як реагує на зауваження вчителя?

а)   каже, що надалі так чинити не буде, але через деякий час робить те ж саме;

б)  обурюється, що йому роблять зауваження;

в)   вислуховує, реагує спокійно;

г)   ображено мовчить.

  1. Під час обговорення з товаришами питань, що його дуже хви­люють, висловлює власну думку:

а)   швидко із запалом, але прислухається до висловлювань ін­ших;

б)   швидко, пристрасно, але не слухає інших;

в)   повільно, спокійно, але впевнено;

г)   з великим хвилюванням та сумнівом.

  1. У ситуаціях, коли Потрібно здавати контрольну роботу, а вона ще не закінчена або зроблена, як виявляється, з помилкою:

а)   легко реагує на ситуацію, що склалася;

б)   поспішає закінчити роботу, обурюється з приводу помилки;

в)   працює спокійно, доки вчитель не підійде до нього і не візь­ме роботу;

г)   здає роботу, але висловлює невпевненість, сумніви щодо правильності її виконання.

  1. Під час розв’язання складної задачі (або прикладу), якщо вона одразу не виходить:

а)   кидає, потім знову береться до розв’язання;

б)   розв’язує вперто й наполегливо, але час від часу висловлює різке незадоволення;

в)   розв’язує спокійно, сумлінно;

г)   виявляє розгубленість, невпевненість.

  1. У ситуації, коли учень поспішає додому, а вчитель або актив класу пропонує йому залишитись у школі після уроків для виконання конкретного завдання:

а)   швидко погоджується;

б)   обурюється;

в)   залишається без суперечки;

г)   виявляє розгубленість.

  1. У незнайомій обстановці:

а)   виявляє максимум активності, легко і швидко отримує пот­рібні відомості для орієнтування, швидко приймає рішення;

б)   виявляє активність у якомусь певному напрямі, через це не отримує потрібних відомостей, але рішення приймає швидко;

в)   спокійно обдивляється навколо, з рішенням не поспішає;

г)   боязко знайомиться з обставинами, рішення приймає не­впевнено.

Обробка отриманих результатів.

Літери попереду варіантами поведінки означають:

а — сангвінік;

 б — холерик;

 в — флегматик;

 г — меланхолік.

Приклад оформлення результатів спостереження.

Учень                                    ______________

Ситуація

Темперамент

а

б

в

г

1

сангвінік

+

 

 

 

2

флегматик

 

 

+

 

3

холерик

 

+

 

 

4

холерик

 

+

 

 

5

холерик

 

+

 

 

6

меланхолік

 

 

 

+

7

холерик

 

+

 

 

Разом

1

4

1

1

Висновок: темперамент учня наближений до холеричного типу.

 

Категория: Поради психолога | Добавил: natasha (17.11.2014)
Просмотров: 1032 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтов - uCoz