Проект – мета, яку дитина зрозуміла, прийняла, реалізувала у процесі діяльності. Слово «проект» походить від латинського «кинутий вперед», тобто це задум, план для досягнення поставленої мети.
Навчальний проект – це сукупність завдання учням, проблеми, яку потрібно вирішити, способів її вирішення, форм організації взаємодії учнів з учителем і один з одним, самої діяльності і, нарешті, аналізу результату і співставлення його з попередньою гіпотезою.
Мета проектного навчання:
- Сприяти підвищенню особистої впевненості у кожного учасника проекту.
- Надихати на розвиток комунікативності та уміння співпрацювати.
- Забезпечити механізм розвитку критичного мислення дитини, уміння шукати шляхи вирішення проблеми.
- Розвивати в учнів дослідницькі уміння (виявлення проблем, збір інформації), спостережливість, уміння висувати гіпотези, узагальнювати, розвивати аналітичне мислення.
Дії учителя при організації проектного методу:
- допомагає учням визначити мету діяльності;
- рекомендує джерела отримання інформації;
- розкриває можливі форми діяльності;
- сприяє прогнозуванню результатів проекту, що виконується;
- створює умови для активності школяра;
- є партнером;
- допомагає учню оцінити отриманий результат.
Дії учня можна охарактеризувати так:
- визначає мету своєї діяльності;
- відкриває нові знання;
- експериментує;
- обирає шляхи вирішення проблем, які виникають в ході роботи над проектом;
- несе відповідальність за свою діяльність.
Для успішних занять проектною діяльністю необхідна наявність певних умов:
- бажання самої дитини,
- сприятливе середовище,
- грамотний доброзичливий викладач – консультант.